Winnend concept Glorious Bastards wint ook Investor Days!

13 juni 2017

Kennen jullie Rogier Dop nog? Met zijn inzending sleepte hij de vierde prijs in de wacht voor de CityChallenge van Den Haag: ‘Met welke vernieuwende aanpak kunnen we 50plussers aan een baan helpen?’

 

Zijn concept Glorious Bastards biedt mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een kans op nieuw werk. Afgekeurde en onverkoopbare groenten en fruit worden verwerkt tot smaakvolle soepen, sauzen en smoothies. Mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, in eerste instantie 50plussers, produceren de producten.

 

 

 

 

Eerder spraken we Rogier over zijn ambities met Glorious Bastards. Zijn concept is uitgegroeid tot een eenmanszaak en er zijn al aardig wat sprongen gemaakt; de (inmiddels professionele) keuken van Rogier staat vol met zelf ontwikkelde soep, chutney en ketchup. Er zijn plannen voor personeel, productie en een eventuele productielocatie, maar er is wel geld nodig om de boel te financieren.

 

Gemeente Den Haag is al vanaf de start zeer enthousiast over het idee van Rogier en steunt hem waar ze kunnen. En zij zijn niet de enige. Onlangs kwam Glorious Bastards uit 60 sociaal ondernemers als één van de 3 winnaars uit de bus bij de Investor Days van de Social Club Den Haag, een uniek versnellingstraject voor sociaal ondernemers op zoek naar financiering. Rogier werd uitgenodigd om met Rabobank en Fonds 1818 in gesprek te gaan over financiering, zodat zijn producten binnenkort echt op de plank komen te staan.

 

 

Rogier (links) met de andere winnaars bij de Investor Days

 

We wensen Rogier heel veel succes en hopen dat we snel kunnen gaan genieten van zijn mooie producten!

Search

Volg ons op facebook

Volg ons op Twitter

Mis nooit een Challenge en schrijf je direct in